Sunday, June 5, 2011

Precizari privind certificatul digital calificat pentru semnatura electronica

Incepand cu 1 iulie 2011, contribuabilii au obligatia sa depuna Declaratia 112 numai online. Pentru transmiterea online este necesara obtinerea certificatul digital calificat pentru semnatura electronica.

Certificatul digital calificat pentru semnatura electronica se obtine de la unul din cei trei furnizori de servicii de certificare acreditati in conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica.

Lista furnizorilor se gaseste pe site-ul Ministerului Comunicatiilor si Societatii Informationale, www.mcsi.ro, sectiunea Registrul furnizorilor de servicii de certificare, sau pe www.anaf.ro .

In ordine alfabetica, furnizorii sunt societatile comerciale:
- CERT SIGN SRL – www.certsign.ro;
- DIGI SIGN SA – www.digisign.ro;
- TRANS SPED SRL – www. transsped.ro.

Important! Este necesara instalarea programului Adobe Reader 8.2.
Cu un singur certificat puteti semna declaratiile fiscale pentru mai multi contribuabili. In cazul in care sunt mai multi angajati pentru semnarea electronica a declaratiilor fiscale, pentru fiecare angajat se obtine un certificat digital pe o adresa proprie de e-mail.

Pentru siguranta transmiterii datelor, certificatul digital calificat obtinut trebuie sa fie confirmat de firma care l-a eliberat. Pentru aceasta, se descarca in calculatorul de pe care se transmit declaratiile documentul de confirmare.

Se completeaza documentul de confirmare si se aplica semnatura digitala in casuta Semnatura utilizator.

Atentie! Aplicatia preluata de la furnizorul de certificate digitale calificate trebuie sa fie salvata pe discul calculatorului de pe care urmeaza a fi transmise declaratiile fiscale.

Atentie! Ultimele declaratii care se vor depune la ghiseu vor fi cele aferente lunii mai, cu termen de declarare 25 iunie 2011.

comments

0 Responses to "Precizari privind certificatul digital calificat pentru semnatura electronica"

Post a Comment